تلفیق زیبایی، امنیت و کارایی با درب های برقی شیشه ای

در عصر فناوری اطلاعات و تکامل بشر، ابزارهای پیشرفته و کاربردی به طور مداوم در زندگی ما نفوذ پیدا کرده و نحوه تعامل ما با محیط اطراف را تغییر داده اند. یکی از این نوآوری ها که در ورودی ساختمان ها قرار داشته و موجب زیبایی، امنیت، بهینه سازی مصرف انرژی و کاربری آسان می شود، درب های اتوماتیک شیشه ای است.

امروزه جهت سهولت رفت و آمد افراد در ورودی اکثر مغازه ها، پاساژها، بیمارستان ها، مراکز خرید و غیره، از درب های برقی شیشه ای استفاده می شود. لازم به ذکر است؛ این درب ها انواع مختلفی داشته و هریک، زیبایی و کارایی خاصی دارند. ما در ادامه این نوشته قصد داریم شما را با انواع، مزایا و بررسی قیمت درب شیشه ای اتوماتیک آشنا کنیم؛ پس اگر قصد تهیه و خریداری این سازه را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایا درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

طراحی زیبا و انعطاف پذیر: درب های شیشه ای برقی با طراحی های مدرن، به جلب توجه و زیبایی ورودی ها و داخلی فضاها کمک می کنند. این درب ها به بهترین شکل ممکن نور طبیعی را به داخل فضا انتقال داده و احساس فراگیری محیط را تقویت می کنند.

تکنولوژی امنیتی پیشرفته: سیستم های تشخیص حرکت، قفل های الکترونیکی و دوربین های مداربسته امنیت این سازه را به سطح بالایی ارتقاء می بخشند.

کارایی انرژی و مدیریت دما: درب های شیشه ای برقی براساس سیستم های تشخیص حرکت، باز و بسته شده و در نتیجه در اتلاف انرژی صرفه جویی می شود. در فصول سرد سال از هدر رفتن انرژی گرمایی و در فصول گرم سال از هدر رفتن انرژی سرمایی صرفه جویی می شود.

سهولت استفاده و دسترسی: این سازه اتوماتیک، فرایند باز و بسته شدن درب را ساده تر کرده و منجر به سهولت رفت و آمد افراد می شود.

معرفی انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب های برقی شیشه ای متناسب با نوع کاربری و فضایی که در دسترس می باشد در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. از جمله انواع این درب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب اتوماتیک کشویی یا اسلادینگ: ساده ترین و ابتدایی نوع درب ها، درهای اتوماتیک کشویی است. این نوع دارای 2 یا 4 لت می باشد و ظاهر ساده ایی دارد. اکثر مغازداران از این نوع درب ها استفاده می کنند.

درب اتوماتیک تلسکوپی: این درب ها شباهت بسیاری با مدل کشویی داشته و در دو مدل 3 و 6 عرضه می شوند. عملکرد این درب ها به شکلی است که فضایی بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد.

درب اتوماتیک گردان: این نوع درب ها ظاهری زیبا و بسیار جذابی دارند؛ از این رو در ورودی هتل ها و پاساژها از این نوع درب استفاده می شود.

درب اتوماتیک لولایی: این نوع درب با اپراتور، موتور و چشمی به صورت اتوماتیک حول محور لولا باز و بسته می شود.

درب اتوماتیک فولدینگ: این نوع درب ها که به درب های برقی اتوبوسی نیز معروف می باشند، در کمترین عرض بیشترین بازشو را به محیط داده و سرعت عملکردی بالایی دارد.

عوامل تاثیرگذار قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

محاسبه قیمت درب شیشه ای اتوماتیک به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ زیرا این سازه از اجزای بسیار مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

نوع درب اتوماتیک

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، درب های شیشه ای در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. راه اندازی و نصب هریک از مدل ها، قیمت و هزینه خاص و منحصربفردی دارد. شما با توجه به نیاز و محیطی که در اختیار دارید، می توانید یکی از انواع مدل های نام برده شده را انتخاب کنید.

قیمت گذاری موتور و اپراتورهای درب اتوماتیک

اصلی ترین عامل در برآورد قیمت درب های اتوماتیک،  موتور و اپراتور سازه است. تنوع برندها و انواع محصولات اورجینال و تقلبی به حدی گسترده است که اختلاف قابل توجهی در قیمت اپراتور و موتورها ایجاد شده است. پیشنهاد می شود حتما از برندهای معتبر و اصل استفاده کنید.

تعداد لت و ابعاد درب اتوماتیک

اندازه و ابعادی که جهت نصب درب برقی در نظر دارید، تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی این سازه دارد. بدیهی است هرچه ابعاد مورد نظر بزرگتر باشد، قطعات به کار رفته شده بیشتر بوده و در نتیجه هزینه نهایی افزایش پیدا می کند. تعداد لت نیز ارتباط مستقیمی با هزینه راه اندازی دارد؛ این نوع درب ها در مدل های 2،3،4 و 6 لت عرضه می شوند.

جمع بندی

با توجه به ترکیب منحصر به فرد زیبایی، امنیت و کاربرد، درب های اتوماتیک شیشه ای به عنوان یک راهکار هوشمند برای ورودی ها در انواع محیط ها شناخته می شود. . با توجه به مزایا و کارایی که در این نوشته به بررسی آن پرداختیم، هزینه و قیمت درب اتوماتیک شیشه ای کاملا مقرون به صرفه است. این فناوری نه ‌تنها تاثیر مثبتی بر زیبایی و دیزاین محیط دارد، بلکه باعث ارتقاء امنیت، بهره ‌وری انرژی و راحتی استفاده می شود.

عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به طور کلی توسط عوامل مختلفی تعیین می شود. تفاوت در برند، سایز و جنس، بالا یا پایین بودن قیمت آن را تعیین می کند و همچنین به تنظیمات و حمل و نقل سازه نیز مربوط می شود. علاوه بر این، باید بدانید که هر چه محصول گران تر باشد، به احتمال زیاد کیفیت آن نیز بهتر است و درب های برقی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید